Ružomberský hlas
  • Streda 24. apríl 2024
  • 0:0:0
  • Online:

RUŽOMBEROK (md, foto rkhlas) - Po dlhých rokoch sa Ružomberok konečne dočkal nového obchodného centra. Pri plavárni na Poľnej, v tesnej blízkosti križovatky ciest európskeho významu otvorili 8. decembra City Market, v ktorom našlo miesto 13 prevádzok. Naposledy sa mesto tešilo z otvorenia podobného centra ešte v roku 2008. Vtedy totiž na Bystrickej ceste vedľa Kauflandu sprevádzkovali Stop.Shop, ktorý je doposiaľ nedostavaný. City Market dostal pomenovanie podľa obchodnej siete prevádzok majiteľa centra, spoločnosti CPI Retails Rosa, s. r. o. (člena skupiny CPI Group). Pôvodný názov bol však Rosa Alba (latinsky, Biela Ruža – pozn. red.). Prečo sa napokon ujal názov City Market, vysvetľuje zástupca majiteľa pre Slovensko Ivan Nosko: „Rosa Alba bol len pracovným názvom. Naša spoločnosť odkúpila projekt od Sedus Group so zámerom rozširovať naše obchodné aktivity v rácmi Slovenska.“
CPI Group prevádzkuje viaceré obchodné centra, retailové parky či markety nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike či Poľsku. „Všetky sú pod obchodnou značkou City Market či Family Centrum. Aj preto, kvôli pokračovaniu v obchodnej politike CPI, ako aj pre rozširovanie obchodnej značky, bol pre Ružomberok zvolený názov City Market.“
Okolie prevádzok lemuje takmer 160 parkovacích miest. V obchodnom centre nájdete značky ako Sportisimo, Billa, CCC, TXM, Planeo Elektro, Orion, Macado, Fortuna, Orange, Super Zoo či 101 drogéria. Lukratívny priestor pri plavárni tak vďaka City Marketu dostal úplne nový vzhľad a využitie.
Už v prvý deň otvorenia praskalo centrum vo švíkoch, nakúpy v ňom využili stovky Ružomberčanov či návštevníkov regiónu. Ponuka nakupovania v meste sa 13 novými prevádzkami podstatne rozšírila.
Silné značky, najmä z oblasti textilného priemyslu, po ktorých Ružomberčania tak volali, v centre chýbajú. Výnimkou je Sportisimo, ktorý sa však špecializuje výhradne na športové oblečenie. Poľskú prevádzku TXM do elitnej kategórie textilu možno radiť len veľmi ťažko.
Oslovili sme viacero renomovaných a vyhľadávaných značiek s otázkou, či dostali ponuku byť súčasťou ružomberského City Marketu. Pýtali sme sa spoločností H&M, NewYorker, Reserved, Ozeta, C&A, ale aj Nay Elektrodom.
Dostali sme jedinú odpoveď, na našu otázku reagovala len C&A. Uvádzame ju v plnom znení: „Vzhľadom k tomu, že máme predajňu v neďalekom Liptovskom Mikuláši, o expanzii do Ružomberka sme neuvažovali,“ uviedla PR manažérka C&A Veronika Kovaříková.
Podrobnejšie vysvetlenie k tejto téme nám ponúkol za vlastníka City Marketu Ivan Nosko. Pripomenul, že v obchode to nefunguje tak, že si prstom ukážete na značky, ktoré si vysnívate, a dané spoločnosti okamžite nabehnú do konkrétneho mesta.
„Značky, ktoré ste vymenovali, si dôkladne preskúmajú jednotlivé mestá, počet obyvateľov, kúpyschopnosť obyvateľstva, analyzujú trh a porovnávajú spádovú oblasť. Všetky drahšie značky si štandardne vyberajú hlavne mestá, ktoré dosahujú počet obyvateľov 40-50 tisíc.“
Ďalej I. Nosko pre naše noviny poznamenal, že v menších mestách je kúpyschopnosť ľudí slabšia, a teda je aj menšia pravdepodobnosť, aby tieto spoločnosti dosahovali plánované tržby. „Následne požadujú neadekvátne obchodné podmienky, ktoré sú vo väčšine prípadov pre investora ťažko splniteľné.“
Zároveň podľa neho platí aj porovnanie, že ak sú tieto značky vo vzdialenosti asi 30-40 minút (autom) už etablované, už nemajú záujem daný región zahusťovať. „Je tu aj pravidlo, že tieto značky obľubujú koncert viacpodlažných obchodných centier typu Aupark, Európa. City Market v Ružomberku však patrí do kategórie Retail Parkov a nie obchodných (shopping) centier.“
Ivan Nosko rozvíja tému ďalej: „Ak budete oponovať, že v susednom Liptovskom Mikuláši niektorá z menovaných značiek je, treba brať do úvahy aj faktor výrazného cestovného ruchu, ktorý v hornom Liptove je, a tiež vysokú návštevnosť zahraničných klientov. Len pre porovnanie – do Ružomberka vstúpila pred niekoľkými rokmi značka Baťa, ktorá sa radí do kategórie exkluzívnejších. Bohužiaľ, musela z mesta vycúvať, zrejme práve pre vyššie spomínané dôvody.“
Myslíme si, že koktail značiek a typ obchodov, ktoré sú v City Markete Ružomberok, sú pre dané mesto dobrým spestrením ponuky a sortimentu, pokračuje I. Nosko. „Veríme, že prispejú k obohateniu ponuky pre Ružomberčanov.“
Viacero našich priaznivcov na sociálnej sieti Facebook sa zaujímalo, či boli v hre v segmente potravinovej prevádzky City Marketu aj iné značky ako Billa. Znovu odpovedá Ivan Nosko: „Billa je kvalitná značka a dobre zapadla do tohto konceptu. Je dobré, ak v jednom areáli môžete nakúpiť potraviny, a zároveň aj rôzny iný doplnkový tovar. Vytvára to ucelenú nákupnú zónu. Potravinových reťazcov, ktorým vyhovuje tento koncept, nie je na Slovensku veľa. Preto sa aj naša snaha uberala týmto smerom.“

Vyhľadávanie

Streda 24. apríl 2024
0:0:0
Online: