Ružomberský hlas
  • Sobota 20. apríl 2024
  • 0:0:0
  • Online:

RUŽOMBEROK (Michal Domenik, foto Facebook/grafika rkhlas) - Ružomberok má štyroch kandidátov na primátora. Tí sa budú o dôveru voličov uchádzať v komunálnych voľbách 10. novembra. V RH uverejňujeme druhý diel ankety s dvomi redakčnými otázkami a odpoveďami kandidátov na primátora mesta. Zoradili sme ich podľa pridelených čísiel, teda v abecednom poradí. V tomto čísle sme sa ich spýtali dve otázky: Ako chcete riešiť priestor v centre mesta, kde mal stáť Aupark? Lokalita je v súčasnosti v súkromnom vlastníctve. Máte konkrétne návrhy, ktorými dosiahnete v spolupráci s majiteľom hodnotné využitie tohto priestoru? 2. Viacero mestských ciest v Ružomberku je v zlom stave. Ako chcete riešiť ich rekonštrukciu? Máte v tomto smere jasnú predstavu? Na každú otázku sme dali kandidátom možnosť odpovedať v rozsahu tisíc znakov, vrátane medzier. O tom, ako tento priestor využili, sa môžete presvedčiť prečítaním si ich odpovedí nižšie...
JÁN BEDNÁRIK
1.. Je pravda, že priestor, kde sa mal vybudovať Aupark a neskôr námestie, nie je doriešený. Z môjho pohľadu je potrebné, aby sme sa s majiteľom pozemku dohodli a boli mu nápomocní v zmysle územného plánu. Otázkou je, či by malo byť mesto aj finančne zainteresované do takéhoto projektu, ale to by bolo výsledkom spoločných rokovaní. Je potrebné si uvedomiť, že majiteľ pozemku je podnikateľ a pozemky nekúpil preto, aby z nich nemal zisk. Predstava, že by tam malo byť námestie, ma už dávno opustila. Určite však budem presadzovať, aby sa námestie vytvorilo na tých miestach, kde ich už v roku 1938 navrhovali naši predchodcovia, teda na ploche terajšieho parkoviska pred hotelom Kultúra. Rozšíril by som ho aj na okolité pozemky patriace mestu, pričom by sa počítalo s vybudovaním podzemných garáží.
2.. Prostredníctvom opráv, ktoré sa vo firmách nazývajú menovité opravy, sa cesty musia dať do pôvodného stavu. Určite bude potrebné spracovať pasport poškodenia ciest, zhodnotiť stav, vypracovať predbežnú kalkuláciu nákladov, na základe ktorej by sa opravovali komplet celé ulice. Podľa určených nákladov by sa spracoval harmonogram opráv na každé volebné obdobie. Financovanie by sa realizovalo cez údržbu mesta alebo v rámci investičného plánu mesta. V súčasnosti sa v rámci EÚ čoraz viac hovorí o tom, aby mali cesty v obciach vybudovanú dažďovú kanalizáciu, ktorá by vodu odvádzala z ciest. Ak sa táto požiadavka dostane do legislatívy, opravy ciest budú oveľa nákladnejšie ako dnes. Preto bude potrebné zaoberať sa touto problematikou čo najskôr.

IGOR ČOMBOR
1.. Riešeniu priestoru v centre mesta som sa venoval aj počas tohto funkčného obdobia. Krátko po tom, ako som nastúpil do funkcie, si túto agendu zobral na starosti vtedajší 2. viceprimátor O. Lauko, no nepodarilo sa mu uspieť. Zhruba pred rokom som absolvoval viacero rokovaní s majiteľom pozemku a vyzeralo to tak, že sa dohodneme. V zastupiteľstve sa nám podarilo schváliť podporu tomuto projektu, no napokon sa majiteľ pozemku rozhodol ponuku neprijať. Dnes je však situácia úplne iná, je vypracovaný územný plán centrálnej mestskej zóny, v rokovaniach s majiteľom som naďalej pokračoval a podarilo kde sa mi docieliť dohodu. V našom meste chýba námestie, priestor, kde by sa Ružomberčania mohli stretávať pri rôznych príležitostiach ako sú jarmoky, vianočné trhy alebo rôzne kultúrne akcie. Určite nechceme, aby tam vyrástlo obchodné centrum, na to je priestor inde, nie v srdci mesta. Mám úplnú a konkrétnu predstavu čo sa tohto územia týka a podelím sa o ňu na mojich predvolebných mítingoch.

2.. Jasnú predstavu mám aj v tomto smere, v ďalšom volebnom období by som chcel cestám venovať väčšiu pozornosť, avšak až v druhej polovici funkčného obdobia. Máme vedomosť, že v najbližších 2 rokoch sa bude v častiach, kde sú cesty v najhoršom stave, pracovať na plynofikácií a taktiež na optických sieťach. Je nezmyselné, aby sme opravili cestu a následne ju nechali rozkopať. Ulicu Makovického, ktorá má dĺžku 1.3 kilometra, chceme rozšíriť tak, aby po jej celej dĺžke bol pás vyhradený pre cyklistov. Aby sme ju mohli rozšíriť, musíme v niektorých častiach vysporiadať pozemky, čo si taktiež vyžaduje čas. Poľná ulica potrebuje komplexné riešenie, mali sme v pláne rekonštrukciu cesty už v tomto volebnom období no odložili sme ju. Ak sa nám podarí vykúpiť a asanovať rozpadajúce sa budovy, táto ulica naberie úplne iný charakter. Určite sa nebudeme vyhýbať ani komunikácií so Slovenskou správou ciest a žiadať opravu tých komunikácií, ktoré nie sú v správe mesta.

KAROL JAVORKA
1.. Spomínaný priestor v intraviláne centra nášho mesta je vizitkou nekoncepčných, krátkodobých a záujmových aktivít predchádzajúcich vedení. Trápi ma, že predstavitelia mesta dopustili, aby sa centrum vymklo spod kontroly samosprávy. Súčasné súkromné vlastníctvo je len dôsledkom impotencie či zámeru vtedajšieho vedenia, ktoré dopustilo, že v danom území trpíme najväčšou hanbou mesta. Mrzí ma, že doteraz sa vec neposunula, aby boli adekvátne riešení tí, ktorí sú za burinu, blato a špinu v srdci nášho mesta zodpovední. Zdôrazňujem však, že za to súčasný majiteľ nemôže. Veci v meste sú mnohokrát riadené bez koncepcie a premýšľania o dôsledkoch. Som presvedčený, že každý Ružomberčan by chcel mať z tohto priestoru krásny kus domova, za ktorý sa nemusí hanbiť ako teraz. Neostáva nám nič iné, len sa spoliehať na prebudenie tejto „promestskej“ emócie aj u súčasného vlastníka, s ktorým nasledujúce vedenie mesta nájde cestu k takému riešeniu tohto priestoru, aký mu vzhľadom na lokalitu prináleží.
2.. Aj o tomto sa často rozprávame s občanmi v uliciach. Viacero mestských ciest je v zlom stave, lebo v uplynulom období sa ich stav neriešil. Koncepciu opravy a údržby nie je možné pripravovať intuitívne alebo podľa lojality poslanca daného obvodu k vedeniu mesta. Súčasťou mesta je každá jedna ulica, preto sa v našom Pláne pre zdravý Ružomberok zaväzujem vytvoriť záväzný plán systematickej údržby a obnovy ciest a chodníkov vo všetkých obvodoch mesta. Musí sa prihliadať na lokalitu, význam, využitie, no predovšetkým musíme poznať ich stav. Prvoradým riešením je „mapa“ mestských komunikácií s presným zadefinovaním chýb, nutných opráv a využívateľnosti danej komunikácie, a to v plnej súčinnosti s poslancami a občanmi. V opačnom prípade sme odkázaní na lepenie výtlkov a dier a raz za štyri roky na natiahnutie nového asfaltu na najhorší „tankodrom“ v meste.

RÓBERT KOLÁR
1.. Ružomberčania mi hovoria, že sa už sa len smejú cez slzy, že najbohatšia zeleň v meste je práve za modrým plotom v centre mesta. Ak nám dajú dôveru, hneď otvoríme rokovania s majiteľom pozemku. Kým sa nespustí pôvodne plánovaný projekt výstavby, plochu od majiteľa na náklady mesta prenajmeme, upravíme a skrášlime. Chceme z neho spraviť oddychový priestor s lavičkami a upravenou zeleňou, ktorý rozkvitne pre všetkých Ružomberčanov.
2.. Oprava ciest a chodníkov je naša priorita, hovoria nám o tom denne aj Ružomberčania v uliciach. Momentálne sa cesty v Ružomberku opravujú skôr podľa pocitov a osobných záujmov. To chceme zmeniť, oprava ciest si vyžaduje jasný manažérsky prístup. V prvom rade urobíme takzvaný pasport miestnych komunikácií, a teda skontrolujeme technický stav všetkých ciest v meste. Vytvoríme poradovník a začneme postupne opravovať cesty od tých v najhoršom stave. Následne stanovíme výber dodávateľa a vyčleníme na opravy financie. Mesto peniaze má, musíme ich však využiť tak, aby rozkvitlo pre všetkých obyvateľov.

Vyhľadávanie

Sobota 20. apríl 2024
0:0:0
Online: